Ikea

Åkte till IKEA här om dagen i Brisbane. Tog ett bra jävla tag att komma dit , men det var det värt. Kändes lite som hemma. Åt köttbulletallrik ( åh herregud vad gott det var) Och köpte lite knäckebröd,ost och sånt där ni vet. Imorgon börjar skolan igen...ska bli skönt att få in rutinerna igen, kroppen mår som den mår. Är så trött att jag knappt vet vad jag skriver men det blir nog bra.

Sover numera i mjukisbyxor och långärmad tröja utöver mitt täcke, nätterna är kalla.

Puss va.

Sydney

I fredags åkte vi till sydney, utan att veta vart vi skulle bo eller hur vi skulle ta oss hem när det väl var dags.
Boendet löste sig efter någon timmes letande bland alla hostel, för den första natten.
Andra natten bodde vi uppdelade på det äckligaste hostelet någonsin , 4 och 3 i varsina dorms för 10 pers , men de andra nätterna bodde vi på wakeup som är asnajs.

Vi lever typ spartanskt i veckorna när vi går i skolan så nu när det var lov, kände vi bara fuck it.
Vi sket i träning, struntade i vad vi åt och bara njöt. Pannkakor till frukost, starbucks frappucinos med grädde,
glass, pommes, friterat , drinkar,chips,godis, you name it.

Vi turistade lite också och gick på madame tussauds, wildlife och aquarium. Tog en promenad till operahuset och harbour bridge.

På lördagen åt vi middag på hardrock café, drack drinkar och hade astrevligt. Efter middagen drog vi ut på ett ställe som heter the Ivy. Sjukaste utestället, och sjukaste kvällen. Vi hade så grymt kul ( tur det för det kostade 40 dollar i inträde) Lokalen var grym, dansgolvet var fett och DJ'n var sjuk! Och ibland stannade de upp dansgolvet och gjorde en cirkel i mitten där de hade uppträdanden med eldslukare, jonglörer, akrobater osv osv, de var överallt, på väggar i taket , i luften. Vi dansade natten ut. Kläderna var dyngsura och har nu sanerats.
SICK MAN, SIIIIIICKKKKKK.

Kvällen efter gick vi ut på sidebar som var baren under wakeup där vi bodde, drinkarna flödade och
jag och malin dansade natten ut igen. Det var sån bra musik att vi aldrig lämnade dansgolvet, folk måste
trott vi gick på nåt för att vi hade sån energi hela tiden, våra stockholmsarmar var bra trötta efter de 3 timmarna. Så jävla sköna vi är, just saying. Vi duschade innan vi gick och lade oss, så äckliga var vi.

Blev lite shopping också, converse för 400 kr, några tröjor, och en massa bodymists från victorias secret.

Sista kvällen gick vi ut och åt på Jamie olivers restaurang, det var huuuur gott som hellst och supermysiga lokaler, skulle kunna äta middag där varje kväll.
Haha juste, sen var det det där med att ta sig hem. Det var ganska kört att få tag på en relocation bil så , det var bara att boka en flygresa hem. Sista natten var alla så trötta att vi låg och skrattade i timmar åt allt möjligt tills vi fick ont i magen. och då skrattade man ännnu mer, jävla magpass asså.

Jävligt bra resa när jag tänker efter, skön paus från vardagen. Skönt att komma hem dock måste jag säga. ( Borta bra men hemma bäst?! ) ( och ja, sunshine coast är hemma nu)
Fyllde upp kylen igår igen eftersom vi rensade våra kylar innan vi åkte, och idag drog vi och gymmade. Back on track nurååå.

Livet leker och solen smeker, på stranden solar vi som håriga greker.

Jag och malin hade kul utanför operahuset.

Jag och min homeboy einstein

Alltid  mr johan creepface i bakgrunden på alla bilder.

På jamie olivers restaurang

Hängde lite med Mr dundee

Bossen, Chiefen,hövdingen,chillarn, mannen, koalan, rappansiktet.

Langade fram lite bieberfever

PANGBRUDAR

Inte trodde jag att jag skulle posa med en av världens äckligaste och läskigaste karaktärer, men jo. ( han var inte lika läskig i plast)